Poprzednie edycje kongresu

Relacja z VI Kongresu MODERN WAREHOUSE 2014

Porównajmy się!

Czy logistycy w Polsce potrafią wykorzystywać szansę, jaką daje porównywanie się z konkurencją? Jak bardzo skomplikowana jest obsługa transakcji zawieranych w kanale B2C? Czy deweloperzy powierzchni magazynowych i logistycy postrzegają problemy branży w ten sam sposób? I czy pracownicy magazynów powinni bać się automatów? O tych i wielu innych kwestiach dyskutowaliśmy na VI Ogólnopolskim Kongresie Magazynowania i Logistyki MODERN WAREHOUSE, który gościł 19-20 listopada 2014 r. w warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton.

W tym roku uczestnicy Kongresu mogli wziąć udział nie tylko w sesji plenarnej, ale w jednej z trzech sesji tematycznych, które odbywały się w równoległych salach. To nie jedyna nowość. Oprócz klasycznych prelekcji odbyło się aż 8 moderowanych debat, w których bardzo aktywnie uczestniczyli logistycy.

Sesję plenarną pierwszego dnia Kongresu otworzył gość z zagranicy, Daryl Chesney, który reprezentując The Chartered Institute of Logistics and Transport UK, odniósł się do kwestii analiz benchmarkingowych – które w Polsce cały czas cieszą się niewielkim zainteresowaniem logistyków – w prelekcji pt.: „Porównajmy się! Międzynarodowa perspektywa benchmarkowych analiz i korzyści ze spojrzenia na wyniki działu logistyki z perspektywy innych firm”. Beata Nowaczyk, prezes Stowarzyszenia REFA Wielkopolska, zaprezentowała wyniki benchmarków wewnętrznych, analizując czas i sposób przeprowadzania procesów w kontekście kosztów świadczenia usług pomiędzy oddziałami firmy działającej w branży logistycznej, a Łukasz Musialski z Logisys zaprezentował francuską metodologię przeprowadzania audytów wewnętrznych, która opiera się na analizie wskaźników nastawionych na wartości dla klientów w łańcuchu dostaw. Wszystkie te zagadnienia zostały też przeanalizowane w trakcie dyskusji moderowanej „Analityczna fikcja kontra biznesowa potrzeba – z jakimi problemami mierzą się analizy benchmarkingowe w Polsce?”, w której oprócz prelegentów wziął też udział Hubert Walczak, dyrektor logistyki Aluplastu. Zgodnie stwierdzili, że analizy benchmarkingowe są niezbędnym elementem sprawnie zarządzanej logistyki, choć cały czas pokutuje przekonanie, że odkrycie zbyt wielu biznesowych kart przyniesie firmie więcej strat niż korzyści. Mimo to zaprezentowane przykłady pokazały, że współpraca z konkurencją jest możliwa i może przynieść korzyści obu stronom.

Kolejnym tematem sesji plenarnej był wpływ sprzedaży w kanałach internetowych na procesy logistyczne. Mariusz Żelazny z Asseco Business Solutions SA omówił zagadnienia związane z rozwojem procesów w systemie WMS, a następnie Marek Prószyński z GEFCO Polska i Paweł Sobota z Megastore.pl zaprezentowali wyzwania, jakie niosą ze sobą dedykowane i wyspecjalizowane magazyny dla e-commerce.

Nie zabrakło też tematyki związanej z zabezpieczeniem łańcucha dostaw przed bliżej nieokreślonymi zagrożeniami, które Norbert Bogucki, prezes Security Plus nazwał wymownie „Yeti”, udowadniając, że nikt nie widzi w swoim biznesie zagrożenia, choć wie, że ono istnieje. Logistyczne zagrożenia zakłóconej komunikacji przeanalizowała z kolei Dagmara Głowacka, dyrektor logistyki w Kongsberg Automotive Poland, która odwołując się do swoich doświadczeń, pokazała, jak być skutecznym menedżerem logistyki w międzynarodowym biznesie.

Drugiego dnia sesja plenarna rozpoczęła się od szczegółowej analizy sytuacji na rynku powierzchni magazynowych, którą zaprezentował Maciej Chmielewski z Colliers International. Odpowiedział m.in. na pytanie, w czym wyspecjalizowane są poszczególne regiony Polski i jak bardzo branża e-commerce napędza rozwój branży. O tym, jak sprostać jej wymaganiom, opowiedział z kolei Piotr Bzowski z P3 Logistic Parks, który zaprezentował case study ze współpracy dewelopera z firmą Zaparoh. Jak istotny jest to temat, pokazała debata moderowana przez Krzysztofa Kienorowa z Colliers International, w której oprócz prelegentów wziął też udział Yann Belgy z ID Logistics. Kolejne inwestycje deweloperów w gorących lokalizacjach magazynowych są bowiem sporym problemem dla logistyków działających na danym terenie, którzy muszą mierzyć się z lawinowo rosnącą konkurencją. Poruszono też kwestię polskiej ściany wschodniej, która dla deweloperów nie jest atrakcyjną lokalizacją pod inwestycję, podczas gdy działający tam logistycy narzekają na deficyt wolnej powierzchni.

Kolejne bolączki logistyków zaprezentował Jarosław Kociszewski z firmy ELOKON Logistics, który przeanalizował ryzyko operacji logistycznych na linii człowiek–maszyna, oraz Paweł Wojciechowski z PSI Polska, który zaprezentował wyzwania efektywnej dystrybucji na przykładzie współpracy z firmą AVON, która mierzy się z bardzo małymi towarami, takimi jak choćby eyeliner.

Kongresowi towarzyszyły też w tym roku sesje tematyczne. W pierwszej, poświęconej wyzwaniom branży magazynowej, którą moderowała Anna Frąckowiak, redaktor naczelna „Nowoczesnego Magazynu”, wiele miejsca poświęcono automatyzacji procesów w magazynie. Wiktor Żuchowski z Instytutu Logistyki i Magazynowania zaprezentował najważniejsze aspekty projektowania magazynów, Łukasz Musialski z Logisys przyjrzał się automatyzacji magazynu z perspektywy organizacji procesów, a Radosław Śliwka ze SMART Project na konkretnym case study omówił doświadczenia z usprawnień procesów magazynowych. W trakcie moderowanej debaty „Automatyzować czy nie automatyzować?” wraz z Andrzejem Michalskim z Logzactu przeanalizowano motywy podejmowania decyzji o automatyzacji procesów, które niestety nie zawsze pozwalają wykorzystywać wszystkie możliwości automatów. Wiele miejsca poświęcono też w tej dyskusji pracownikom, którzy są przez automaty wypierani. Paneliści próbowali m.in. odpowiedzieć na pytanie, czy jest to właściwe rozwiązanie w skali globalnej i jak daleko można się posunąć w automatyzacji kosztem człowieka.

Drugiego dnia Janusz Pitera ze Związku Polskiego Leasingu opowiedział uczestnikom sesji o niuansach leasingu, a Dominik Tylczyński bardzo konkretnie podpowiedział, jakich błędów unikać w trakcie wdrażania w firmie jakiegokolwiek systemu IT. Sesja zamknęła się debatą opartą na rynkowych przykładach nowoczesnych strategii zarządzania opakowaniami zbiorczymi w magazynie, które zaprezentowali Anna Trzcińska, dyrektor logistyki w Complex IQ, Konrad Robak z IPP Logipal oraz Radosław Majchrzak z Toyoty Tsusho.

Druga sesja tematyczna skupiła się na bieżących problemach związanych z logistyką kanału e-commerce. Sesję wsparło merytorycznie Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki, które w nowej formule zorganizowało razem z nami swoje doroczne wydarzenie – Kongres Menedżerów Łańcucha Dostaw PL-LOG. Intensywny rozwój e-handlu, świadomość jego potencjału i bieżące zmiany prawne bezpośrednio przełożyły się na ważkość dyskusji w trakcie „sesji ekomersowej”. – Wyzwaniem, jakie sobie postawiłam, było takie przeprowadzenie panelu, aby każdy z jego uczestników wyniósł z niego jak najwięcej cennych informacji, jakich nie uzyskałby w innym miejscu. Pomysł zgromadzenia osób szczególnie zainteresowanych określoną tematyką pozwala na skupienie się w rozmowach na realnych problemach, z jakimi spotykamy się w codziennej pracy, na wymianę doświadczeń i spostrzeżeń – mówi Monika Gochnia, kierownik logistyki ds. e-commerce CDP.pl i moderatorka tej sesji KMW. Pierwszy dzień i wystąpienia: Marka Cynowskiego z Poczty Polskiej, Dominika Kupisza z Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz Rafała Zaorskiego z Krajowego Ratingu Adresów Pocztowych śmiało można podsumować określeniem „ROZWIĄZANIA – REGULACJE – INNOWACJE”. Marek Cynowski doskonale zilustrował rozwój sektora i rozwiązania logistyczne, jakich dostarcza rynek. O roli identyfikacji produktów i wykorzystania numeru GTIN w internecie w kontekście wyzwań i narzędziach dla logistyki oraz wsparcia sprzedaży mówił Dominik Kupisz. Rafał Zaorski przedstawił ciekawe rozwiązanie – Krajowy Rating Adresów Pocztowych, w skrócie KRAP, który jest bazą adresów pocztowych mogących sprawiać kłopoty e-sprzedawcom. Dla wielu sprzedawców zwroty i niedoręczony towar to spory problem, który staje się dla części klientów codzienną praktyką. KRAP ma pomóc w jej ograniczaniu. Całość panelu została podsumowana dyskusją moderowaną o tym, jak radzić sobie ze zmianami na rynku e-commerce.

Niepewny i długi czas dostawy, skomplikowane i niejasne zasady zwrotów, wąskie gardło odprawy celnej, ograniczona możliwość śledzenia przesyłek, nietransparentne ceny, ograniczone możliwości zmiany terminów i czasu dostaw to tylko wybrane problemy transgranicznego e-handlu, o którym w drugim dniu opowiedział Karol Żbikowski z SHIPBOOSTER. Jak zmienił się model łańcucha dostaw w firmie RUCH, by ta mogła stać się także partnerem dla e-sklepów, mówił Dariusz Stolarczyk, wiceprezes spółki.

Czy i jak przekazać usługi e-commerce na zewnątrz, jak zadbać o bezpieczeństwo przesyłki od momentu jej zapakowania do chwili, gdy trafi do rąk zamawiającego – o tym dyskutowali wcześniejsi przedmówcy, do których dołączyli Wojciech Filipczyk z KAKADU, Adam Tomczak z X-press Couriers oraz Artur Popczyk z DS Smith.

Trzecia sesja tematyczna na VI Kongresie MODERN WAREHOUSE koncentrowała się na potknięciach w dystrybucji. Bartosz Jacyna, który moderował ją pierwszego dnia, zaprezentował wyniki najnowszego badania Polskiego Panelu Menedżerów Logistyki, dotyczącego właśnie dystrybucji, w prelekcji o wymownym tytule „Dlaczego połowa polskich firm nie zarządza dystrybucją?”. Następnie Władysław Czuj, dyrektor logistyki w Onninen, omówił łańcuch dostaw swojej firmy z perspektywy dystrybutora, a Wiktor Wysocki z Comp-Win – koncepcję One Click Logistics.

Drugiego dnia sesja rozpoczęła się od pytania postawionego przez Adama Opokę z VIVE Transport: Czy magazyn może być mobilny? Adam Redmer z Politechniki Poznańskiej przedstawił z kolei modele rozliczania transakcji w transporcie, które pozwalają zoptymalizować koszty i wygenerować wyższe zyski.

Po raz trzeci Kongresowi towarzyszył Ogólnopolski Turniej Piłkarzyków Logistyków KMW Logisys CUP 2014, którego tegorocznym zwycięzcą była drużyna o wymownej nazwie „Zwycięzcy” z Konradem Robakiem (IPP Logipal) i Radosławem Majchrzykiem (Toyota Tsusho) w składzie. W tym roku o pierwsze miejsce walczyła rekordowa liczba drużyn, ponieważ aż 20. Rewanż planujemy w listopadzie 2015 r.

MODERN WAREHOUSE OCZAMI UCZESTNIKÓW

Krzysztof Urbanek, członek zarządu, Orlen Oil: Szósta edycja kongresu MODERN WAREHOUSE zgromadziła w Warszawie jak zwykle grono najlepszych polskich specjalistów z branży, dając możliwość m.in. wymiany poglądów czy poznania ciekawych studiów przypadku, co już samo w sobie jest wartością dodaną. Wśród omawianych tematów istotne miejsce zajmowała tematyka benchmarkingu i propagowania dobrych praktyk, również pomiędzy firmami zwykle konkurującymi między sobą o klienta na rynku. Bardzo ciekawa była również sesja o logistycznej stronie biznesu e-commerce organizowana przy współudziale Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki. Była ciekawa również dlatego, że czasowo zbiegła się z uruchomieniem centrów logistycznych Amazon pod Poznaniem i Wrocławiem oraz w przededniu przedświątecznej e-commerce’owej gorączki, stanowiącej za każdym razem logistyczne wyzwanie dla branży. W tym roku kongres przyjął również nową formułę równoległych sesji tematycznych, która sprawdziła się bardzo dobrze, dając możliwość wyboru najbardziej interesującego tematu.

Piotr Kowalczuk, kierownik gospodarki magazynowej, Viessmann: Wydarzenie jak co roku obfitowało w różnorodne tematy. Bardzo podobały mi się sesje tematyczne w mniejszym gronie, w czasie których do rozmów na tematy z branży magazynowej zapraszano uczestników kongresu. Dzięki temu wiele osób mogło się podzielić swoim praktycznym doświadczeniem, które, jak wiemy, nie zawsze zgodne jest z teorią. Wystąpienia prelegentów były poparte konkretnymi przykładami wdrożonych innowacji. Dobrze wyważone proporcje pomiędzy teorią a praktyką. Miła atmosfera! Na dużą uwagę zasługuje miejsce, które organizatorzy wybrali na tegoroczny kongres: hotel z wysokimi standardami, dobrą obsługą, wyśmienitą kuchnią oraz przestrzenną i nowoczesną salą bankietową.

Monika Gochnia, kierownik logistyki ds. e-commerce, CDP.pl: Propozycję udziału w kongresie MODERN WAREHOUSE w roli moderatora warsztatów poświęconych zagadnieniom e-commerce przyjęłam z radością i lekkim uczuciem przejęcia, ponieważ miał to być mój debiut w tak odpowiedzialnej roli. Wyzwaniem, jakie sobie postawiłam, było takie przeprowadzenie panelu, aby każdy z jego uczestników wyniósł z niego jak najwięcej cennych informacji, jakich nie uzyskałby w innym miejscu. Pomysł zgromadzenia osób szczególnie zainteresowanych określoną tematyką pozwala na skupienie się w rozmowach na realnych problemach, z jakimi spotykamy się w codziennej pracy, na wymianę doświadczeń i spostrzeżeń. Kongres w moim przekonaniu okazał się dużym sukcesem. Gdy pytałam uczestników o wrażenia z warsztatów, każdy z nich odpowiadał, że żywiołowość dyskusji, koncentracja rozmów na wąskim zagadnieniu i większa bezpośredniość rozmawiających są zdecydowanie bardziej interesujące i angażujące niż uczestnictwo w tradycyjnych sesjach plenarnych. Pozwalają dostrzec wiele inspirujących rozwiązań i zwrócić uwagę na inne, które nie są zwykle dostrzegane. Wyrażona satysfakcja uczestników warsztatów upoważnia mnie więc do pogratulowania organizatorom wdrożenia innowacyjnej formy pracy i wniesienie postulatu o podtrzymanie tej nowej metody w kolejnych latach.

Krzysztof Maśny, dyrektor Działu Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Castorama Polska: Gratuluję dobrej organizacji Kongresu oraz doboru tematów prezentacji i prelegentów. Większość prezentacji była na wysokim poziomie merytorycznym, świadczącym o dobrym przygotowaniu. Najbardziej interesująca i pożyteczna dla mnie była tematyka rozwiązań dotyczących e-commerce. Wiązała się ona bezpośrednio z prowadzonym w Castoramie projektem odnośnie do sprzedaży internetowej. Jak zwykle, było też przyjemnością spotkanie wielu koleżanek i kolegów związanych z branżą logistyczną. Kongres był dobrą okazją do przeprowadzenia wielu kuluarowych rozmów na tematy biznesowe. Dobrze przygotowane materiały konferencyjne, m.in. w postaci agendy oraz opisu prezentacji i prelegentów, a także dystrybucja po wydarzeniu prezentacji i filmów, pozwoliły na przekazanie pracownikom informacji o poruszanych zagadnieniach. Należy także wspomnieć o emocjonującym turnieju piłkarzyków stołowych podczas wieczornej części spotkania. Kongres był bardzo udany, co potwierdzali w rozmowach także inni jego uczestnicy.

Marek Prószyński, dyrektor handlowy GEFCO Polska: Dwa dni kongresu, trzy sesje tematyczne oraz jedna plenarna to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich uczestników, aby wysłuchać prezentacji i nabrać inspiracji we właściwej dla siebie kategorii. Miniona już VI edycja MODERN WAREHOUSE była wyjątkowa pod względem tegorocznych wydarzeń logistycznych. Wszystko za sprawą tematu przewodniego dotyczącego obsługi sprzedaży na rynku E-commerce. Przyszłościowa i innowacyjna branża E-commerce stawia coraz większe wymagania dla operatorów logistycznych. Usługi „szyte na miarę” dla takich firm jak MEGASTORE to nie tylko dotrzymanie terminowości i bezbłędności dostaw, ale także procesowe podejście do wszelkich standardowych i dedykowanych operacji w magazynie oraz podczas dystrybucji do klienta końcowego. Specyfika rynku E-commerce niesie ze sobą ciągłe zmiany, dlatego tak ważne jest dzielenie się wiedzą i opiniami podczas tego typu wydarzeń. Okazją do nawiązania relacji biznesowych w mniej formalnej formie był wieczorny bankiet i Turniej Piłkarzyków Logistyków, gdzie wzajemna i sportowa rywalizacja dostarczyła uczestnikom pozytywnych emocji. Kongres przyniósł wiele przemyśleń i pomysłów, które mogą stać się istotnym czynnikiem w dalszym rozwoju firmy GEFCO.

Mariusz Żelazny, szef Wydziału Handlowo-Projektowego w Asseco Business Solutions: Udział w Kongresie MODERN WAREHOUSE był dla nas ważnym wydarzeniem, zaś poruszane tematy dotykały obszarów, w których działają nasze rozwiązania, tj. obsługa magazynowa kanału handlu elektronicznego. E-commerce staje się coraz bardziej popularną metodą wspierającą rozwój sprzedaży w wielu przedsiębiorstwach. Stawia ona jednak przed firmami nowe wyzwania logistyczne. Na przykład zmianie ulga charakter procesów realizowanych w magazynie centralnym, w szczególności w obszarze kompletacji i obsłudze zwrotów. Dlatego też w momencie podejmowania decyzji o uruchomieniu kanału e-commerce analizie powinny zostać poddane wszelkie procesy, zarówno w zakresie logistyki jak i z nią blisko powiązane, które wymagają wprowadzenia koniecznych zmian. Rozważając dynamiczny rozwój tego kanału, jak i wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym, warto zweryfikować czy wdrożony (lub planowany do wdrożenia) system WMS umożliwia łatwe dostosowywanie do ciągle zmieniających się wymagań. Ważny jest wybór systemu, który będzie nadążał za zmianami organizacji wymuszanymi przez zmiany na rynku.

Beata Troczyńska, BDM Logistics, GEODIS Calberson Polska: Po raz pierwszy mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Kongresie MODERN WAREHOUSE, zarówno jako słuchacze, jak i wystawcy oraz prelegenci materiału „Geodis Partnerem Logistycznym Tour de Pologne”. Program kongresu był dla nas szczególnie interesujący ze względu na prezentacje najnowszych rozwiązań technologicznych i infrastrukturalnych, w tym aplikacji do zarządzania gospodarką magazynową oraz supply chain. Naszym mottem jest wyjście naprzeciw wszelkim potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów, dlatego możliwość poznania profesjonalnych rozwiązań logistycznych i dystrybucyjnych, połączonych z case study, była dla nas ogromną wartością dodaną kongresu. Warsztaty plenarne poświęcone najnowszym trendom w e-commerce, nowoczesnym koncepcjom logistyki i dystrybucji, połączone z moderowanymi dyskusjami, były dla nas okazją do wymiany opinii z czołowymi ekspertami i menedżerami logistyki zarządzającymi łańcuchami dostaw o międzynarodowym zasięgu. Tegoroczny Kongres MODERN WAREHOUSE był dla Geodis nie tylko miejscem zaprezentowania naszego potencjału w obsłudze logistycznej imprez sportowych o ogólnopolskim zasięgu, a tym samym podkreślenia tożsamości operatora do zadań specjalnych, ale również źródłem licznych kontaktów i inspiracji.

Wiktor Wysocki, prezes zarządu Comp-Win: Partnerem KMW byliśmy po raz pierwszy. Ciekawa lokalizacja i dobrze dobrana grupa partnerów. Uczestnicy to ludzie z branży, znający problemy współczesnej logistyki, otwarci na dyskusje i nowe pomysły. Rozmowy, wiedza i doświadczenia, którymi dzielili się uczestnicy, są niezwykle cenne i myślę, że zaowocują nowym spojrzeniem na wiele tematów. Prelekcje pobudzały do ożywionych dyskusji i dzielenia się swoimi przemyśleniami. Firma Comp-Win przedstawiła na kongresie temat związany z optymalizacją. Temat niezwykle istotny dla wszystkich, którzy borykają się z codziennymi kosztami logistycznymi i chcą doskonalić procesy oraz walczyć z marnotrawstwem na każdym etapie łańcucha dostaw. Mam nadzieję, że udało nam się zainteresować tym tematem uczestników kongresu. W kuluarach wywołał on wiele dyskusji. Wieczorny bankiet był okazją do ciekawych, branżowych rozmów, integracji środowiska logistycznego i przede wszystkim dobrej zabawy. Podsumowując: ciekawy event, ze sporą dawką wiedzy i dobrej zabawy.

Piotr Bzowski, Leasing and Development Director, P3 Logistic Parks: Podczas tegorocznej edycji kongresu MODERN WAREHOUSE bardzo dużo uwagi poświęcono tematom związanym z e-commerce. Fakt ten nie dziwi, ponieważ sprzedaż on-line w Polsce rośnie w sposób imponujący: 25% w 2012 r., 21% w 2013 r., szacowane 15% w 2014 r. Czy ten trend utrzyma się w najbliższych latach? Z uwagi chociażby na to, że firmy sprzedające na rynku tradycyjnym opartym na lokalach handlowych otwierają w Polsce swoje sklepy także w sieci (np. H&M, Zara, Tesco, Piotr i Paweł czy Auchan), wydaje mi się, że jest to możliwe. Sprzedaż on-line jest więc wyzwaniem, z którym logistycy i my, deweloperzy – jeśli jeszcze do tej pory się z nim nie spotkaliśmy – już niebawem będziemy musieli się zmierzyć.

Maciej Madejak, Goodman Head of Business Development Poland: Kongres MODERN WAREHOUSE jest znakomitą okazją, aby w jednym miejscu spotkać się z przedstawicielami wszystkich uczestników rynku magazynowego w Polsce oraz wymienić się doświadczeniami. Dla nas jako dewelopera to szczególna okazja, aby usłyszeć opinie i poznać oczekiwania potencjalnych klientów, czyli firm poszukujących powierzchni magazynowych. Udział w Kongresie daje pełny obraz rynku, co z pewnością pozytywnie przekłada się na nasz biznes. W mojej ocenie szczególnie interesującym elementem Kongresu są dyskusje panelowe. W tym roku miałem okazję uczestniczyć w panelu „Główne zagrożenia i największe szanse rozwoju lokalizacji magazynowych w Polsce”, podczas którego wywiązała się ciekawa dyskusja nt. oczekiwań klientów i rozwiązań oferowanych przez deweloperów. Jestem przekonany, że takie rozmowy zbliżają nas do klientów i pozwalają jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Radosław Śliwka, dyrektor ds. rozwoju, SMART Project: Kongres MODERN WAREHOUSE jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i poglądów wśród praktyków logistyki. Obecność menedżerów z różnych branż i gałęzi gospodarki pozwala na wzajemną inspirację i wspólne szukanie rozwiązań problemów logistycznych. Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest podział części Kongresu na sesje tematyczne. Każdy uczestnik może wówczas, z szerokiego spektrum wystąpień, wybrać te dyskusje i prelekcje, które są dla niego najcenniejsze.

Bartosz Jacyna, konsultant biznesowy, Logisys: Kongres MODERN WAREHOUSE jak co roku dopisał frekwencją oraz ciekawymi prelekcjami. Szczególnie cieszy to, że uczestnicy są coraz bardziej otwarci na dyskusje, co umożliwia faktyczną wymianę doświadczeń branżowych. Oznacza to, że poruszane tematy są bardzo dobrze dobrane do problemów, z jakimi obecnie zmagają się przedsiębiorstwa. Bardzo ciekawy był dla mnie panel związany z logistycznymi wyzwaniami sprzedaży przez kanał e-commerce – ze względu na dynamikę jego rozwoju trudno o bardziej aktualny temat do dyskusji. Cieszy mnie świetny odbiór kolejnej już edycji turnieju piłkarzyków KMW Logisys CUP. Sądzę, że ci, którzy wzięli udział w turnieju, doceniają zarówno rozrywkową, jak i networkingową rolę tego wydarzenia. Dużą przyjemnością była dla mnie również możliwość premierowego przedstawienia raportu PPML „Zarządzanie dystrybucją w polskich przedsiębiorstwach”. Pozostaje więc czekać na kolejną edycję, licząc na to, że będzie równie dobrze zorganizowana.

 

Fotogaleria: