Relacja z Kongresu Magazynowania
i Logistyki Modern Warehouse 2022
Uczestnicy tegorocznego, XIV Kongresu Modern Warehouse mieli możliwość wzięcia udziału w licznych panelach, dyskusjach, wyjątkowych sesjach i spotkaniach biznesowych, w których nakreślone zostały wyzwania, przed którymi stoją firmy z obszaru logistyki i magazynowania. Zaprezentowano innowacyjne rozwiązania przyczyniające się do wzrostu efektywności i optymalizacji przepływu towarów.
ZMIENNOŚĆ OTOCZENIA BIZNESOWEGO
Pierwszy panel „Zmienność otoczenia biznesowego – jak ewoluuje rynek magazynowy na przestrzeni ostatniego roku” otworzyła Justyna Huet-Sujecka z CEVA Logistics z prelekcją „Odpowiedź rynku logistycznego na trendy i wyzwania współczesnego świata”. Wskazała w niej główne wyzwania i trendy na rynku logistycznym oraz zaprezentowała rozwiązania, jakie stosuje firma w obszarze zintegrowanego procesu obsługi klienta, doskonalenia serwisu, innowacyjnych technologii. Podkreślone zostało zaangażowanie firmy w działania koncentrujące się na ekologicznej logistyce i zrównoważonym rozwoju – od rozwiązań w zakresie śladu węglowego, przez efektywność energetyczną po stosowanie alternatywnych źródeł energii.
Następnie o bezpieczeństwie operacji magazynowych w kontekście współczesnych zagrożeń, w tym w kontekście wojny w Ukrainie, opowiadał Jacek Grzechowiak z Risk Response, wskazując, że już wcześniej miały miejsce incydenty w krajach niezwiązanych bezpośrednio z wydarzeniami wojennymi. Fałszywe alerty, dezinformacja, sabotaż, ataki hackerskie, ataki na infrastrukturę krytyczną to główne zagrożenia, więc trzeba wiedzieć, jak je rozpoznawać, jak reagować i jak zarządzać w takich sytuacjach.
Kontynuując wątek aktualnej sytuacji geopolitycznej, Sebastian Kita z CMW Legal mówił o tym, jak branża logistyczna może zabezpieczyć się prawnie w obliczu skutków wybuchu wojny i o jej wpływie na osłabienie tempa wzrostu gospodarczego, niemożność korzystania z sieci transportowej, zakłócenia w łańcuchu dostaw, zwiększające się koszty transportu, odpływ siły roboczej, wycofanie się przewoźników. O klauzurze siły wyższej, klauzurze nadzwyczajnej zmiany okoliczności oraz o sankcjach i klauzulach kontraktowych przeczytają Państwo w artykule Klauzule kontraktów handlowych wobec wojny w Ukrainie zamieszczonym w tym numerze „Nowoczesnego Magazynu”.
ODPORNY ŁAŃCUCH DOSTAW
Drugi panel „Zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw – jak zminimalizować ryzyko?” rozpoczęliśmy prelekcją Przemysława Piętaka z CBRE o zastosowaniu narzędzi BI do analizy danych magazynowych.
Znalezienia odpowiedzi na pytanie „Jak zbudować odporny łańcuch dostaw?” podjął się Przemysław Pydzik z firmy MODIVO.
„Najsłabsze czy najmocniejsze ogniwo?– współpraca z operatorem a zakłócenia łańcuchów dostaw” – to zamykająca ten panel prezentacja Katarzyny Ostojskiej z Raben Logistics Polska, która w obrazowy sposób przedstawiła model współpracy z operatorem logistycznym, wskazując przy tym korzyści wynikające z długofalowej współpracy z operatorem logistycznym, zapewniającym doradztwo i pomoc w tworzeniu koncepcji całego łańcucha dostaw.
NOWE TECHNOLOGIE
W trzecim panelu zatytułowanym „Jak automatyzacja i nowe technologie zmieniły myślenie o wydajności centrów logistycznych?” mieliśmy możliwość wysłuchania przedstawiciela Hardis Group – Jarosława Dąbrowskiego, który we wspólnym wystąpieniu z Guilhem Vicaire z FM Logistic opowiedział o czynnikach, które wpłynęły na sukces wdrożenia automatyzacji na podstawie doświadczeń FM Logistic.
Wiedzą o tym, jak firmy z branży odzieżowej radzą sobie z dynamicznym wzrostem e-commerce podzielił się z uczestnikami kongresu Jarosław Gorczyński z BEUMER
Group Poland Sp. z o.o., natomiast prof. Mariusz Bednarek oraz Tomasz Haiduk z Instytutu Industry 4.0, prezentując ideę czwartej rewolucji przemysłowej, model wdrażania Industry 4.0 oraz proces wdrożenia systemu ASRS, wskazywali, jak automatyzacja i nowe technologie zmieniły myślenie o wydajności centrów logistycznych.
Z kolei Andrzej Michalski z Kardex Polska mówił o tym, jak zaprojektować automatyczny magazyn wysokiego składowania oraz jakie są najczęstsze pytania i dylematy klientów.
Na zakończenie pierwszego dnia kongresu przygotowaliśmy panel dyskusyjny „Wpływ sytuacji gospodarczo-politycznej na branżę logistyczną i magazynową. Jak poradzić sobie z wyzwaniami w roku 2023?”. Moderatorem dyskusji był Piotr Stefaniak, a udział w niej wzięli Andrzej Hamryszczak, właściciel VCN, Mariusz Szymański z HIT-Kody Kreskowe Iglewscy, prezes zarządu Logisystem Dariusz Szymański, Katarzyna Ostojska z Raben Logistic Group oraz Adrian Sasieta, dyrektor handlowy PROVOST Polska.
Obszerną relację z tego wydarzenia zamieściliśmy na kolejnych stronach tego wydania „Nowoczesnego Magazynu”.
TROCHĘ LUŹNIEJ…
Po pracowitym dniu spotkaliśmy się ponownie podczas wieczoru integracyjnego, podczas którego odbył się już po raz 11. Ogólnopolski Turniej Piłkarzyków Logistyków – KMW CUP. Do walki stanęło 11 zespołów. Po zaciętej grze, przy aplauzie licznie zgromadzonych kibiców zwycięzcą tegorocznej edycji został zespół Wilkołaki utworzony z połączonych sił firm Loop Store i MODIVO. Na podium znalazły się również drużyny reprezentowane przez PROVOST i DHL Supply Chain oraz firmę BEUMER Group.
NOWOCZESNE NARZĘDZIA
Drugi dzień rozpoczęliśmy panelem „Pojemność magazynów a zapasy – planowanie, optymalizacja i nowoczesne narzędzia”, w którym jako pierwszy wystąpił Michał Furmański z firmy ABB z prelekcją dotyczącą robotyzacji w branży logistycznej – przykłady wdrożenia robotów w obszarach magazynów i dystrybucji.
Z „wielkim odkryciem po audycie” i koniecznością rewizji celów przed ich wdrażaniem zapoznał nas następnie Witold Bachaj reprezentujący firmę Chaingers.
DBAŁOŚĆ O KADRY
Ostatni panel kongresu „Motywowanie, dyscyplinowanie oraz utrzymanie pracowników” poświęciliśmy próbie znalezienia rozwiązania problemu dotykającego wiele firm z obszaru logistyki – sposobu na pozyskanie i zatrzymanie pracowników.
O tym, jak budować skuteczne i zmotywowane zespoły i jak ważny jest to element strategii każdego przedsiębiorstwa, mówił Piotr Susz z firmy LOCURA.
W dalszej części Magdalena Zabłocka -Tutka, psycholog i HR-owiec, wprowadziła nas w obszary komunikacji interpersonalnej, doradzając, jak prowadzić trudne rozmowy, podkreślając, jak niezbędne w kontaktach na linii przełożony – pracownik jest budowanie zaufania i wsparcie po to, by utrzymać zaangażowany, stabilny zespół ludzi.
Sesja MASTER MIND – w tym roku podzieliliśmy ją na dwie części. W pierwszej uczestnicy zapoznali się z tematami proponowanymi przez moderatorów stolików Master Mind. Były to krótkie prelekcje Piotra Polaka z Europe Radial – bPost Group, Piotra Sędziaka z Orbico Supply oraz Leszka Czyża z CEVA LOGISTICS, będące jednocześnie zaproszeniem do rozmów przy okrągłych stołach. Po ich wysłuchaniu uczestnicy kongresu podchodzili do wybranych przez siebie prelegentów, by porozmawiać, zadawać pytania, szerzej omówić interesujące ich zagadnienia.
Kiedy przy okrągłych stołach toczyły się rozmowy, na scenie odbywał się PANEL DOSTAWCÓW, podczas którego słuchacze mieli możliwość wysłuchania i obejrzenia prezentacji firmy VCN reprezentowanej przez jej właściciela Adama Szulca oraz firmy Novatel reprezentowanej przez dyrektora marketingu Adama Gregorczyka.
Przez cały czas trwania kongresu czynne były stoiska wystawców, na których można było zapoznać się z aktualną ofertą firm, a także porozmawiać z gośćmi wydarzenia.
Tegoroczny Kongres Modern Warehouse pokazał, jak wiele tematów i problemów nurtuje logistyków. Wskazał, że nieustannie musimy mierzyć się z nowymi wyzwaniami zarówno w obliczu niezależnych od nas wydarzeń, jak i dynamicznie rozwijającego się środowiska technologicznego. Tym bardziej jesteśmy ciekawi, jakie tematy zdominują przyszłoroczną edycję kongresu.
Do zobaczenia za rok.
Agenda Kongresu Modern Warehouse 2022
DZIEŃ I - 15 listopada 2022 r. (wtorek)
PANEL I: Zmienność otoczenia biznesowego – jak ewoluuje rynek magazynowy na przestrzeni ostatniego roku
Odpowiedź rynku logistycznego na trendy i wyzwania współczesnego świata.
Prelegent: Justyna Huet-Sujecka, European Key Account Manager w CEVA Logistics
- Zmienność i nieprzewidywalność rynku
- Dynamiczny rozwój e-commerce i omnichannel fulfillment
- Koncentracja na zrównoważonym rozwoju
- Zintegrowany proces obsługi klienta
Bezpieczeństwo operacji magazynowych w kontekście wojny w Ukrainie.
Prelegent: Jacek Grzechowiak, doświadczony menadżer ryzyka i bezpieczeństwa w RiskResponse
- Wojna nie u nas, ale czy na pewno?
- Case Vrbětice – lekcje dla nas.
- Dezinformacja, dezorganizacja, ryzyko – zagrożenia przyszłe czy obecne.
- Sabotaż – czy to zagrożenie jedynie z minionej epoki?
- Zagrożenia vs działania ochronne – czyli suma małych liczb w praktyce.
Klauzule kontraktów handlowych wobec wojny w Ukrainie.
Prelegent: Sebastian Kita, radca prawny, Lider biura CMW Legal w Gdyni i Gdańsku
- Skutki wybuchu wojny w Ukrainie dla branży transportowej i logistycznej.
- Klauzula siły wyższej i klauzula nadzwyczajnej zmiany okoliczności w prawie polskim i międzynarodowym.
- Oświadczenia stron o braku powiązań z podmiotami objętymi sankcjami oraz zobowiązania do niepodejmowania współpracy z tymi podmiotami w przyszłości.
- Klauzule umowne dotyczące towarów i środków transportu objętych sankcjami.
PANEL II: Zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw – jak zminimalizować ryzyko
Zastosowanie narzędzi Business Intelligence do analizy danych magazynowych – case study.
Prelegent: Przemysław Piętak, Supply Chain Advisory Director CBRE
- Stosowanie narzędzi Business Intelligence do analizy i wizualizacji danych magazynowych
- Analiza danych z audytu operacji magazynowych dla jednej z największych polskich firm z branży meblarskiej
- Analiza i wizualizacja zapasów, przepływów magazynowych i operacji kompletacji oraz wynikających z niej praktycznych wniosków
- Zakres usług doradczych CBRE Supply Chain Advisory, w tym audytów operacji logistycznych i magazynowych
Jak zbudować odporny łańcuch dostaw? Perspektywa branży e-commerce.
Prelegent: Piotr Pydzik, Dyrektor ds. rozwoju logistyki MODIVO SA.
- Czynniki zapewniające płynność działań logistycznych oraz skuteczne zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
- Zachwiania odporności – przykładowe sytuacje, efekty oraz przeciwdziałanie negatywnym skutkom
- Boom w e-commerce. Sytuacja branży oraz praktyki stosowane w działaniach operacyjnych
- Case study MODIVO – dostawy w branży e-commerce
"Najsłabsze czy najmocniejsze ogniwo?” – współpraca z operatorem a zakłócenia łańcuchów dostaw
Prelegent: Katarzyna Ostojska, Marketing Manager, Raben Logistics Polska
PANEL III: Jak automatyzacja i nowe technologie zmieniły myślenie o wydajności centrów logistycznych.
Czynniki sukcesu wdrożenia automatyzacji na podstawie doświadczeń FM Logistic.
Prelegent: Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Handlowy Reflex w Hardis Group Polska;
Guilhem Vicaire, Central Europe Business Solution Director, FM Logistic
Jak firmy z branży odzieżowej radzą sobie z dynamicznym wzrostem e-com?
Prelegent: Jarosław Gorczyński, Dyrektor Zarządzający, Prezes Zarządu BEUMER Group Poland Sp. z o.o.
Jak automatyzacja i nowe technologie zmieniły myślenie o wydajności centrów logistycznych.
Prelegent: Prof. Mariusz Bednarek, Prezes Instytutu Industry 4.0, profesor Wyższej Szkoły Bankowej i Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Prelegent: Tomasz Haiduk, Wiceprezes Zarządu Instytutu Industry 4.0
- Przemysł 4.0 – technologie, organizacja i ludzie
- geneza Przemysłu 4.0
- model wdrożenia i jego elementy
- narzędzia analityczne
- przygotowanie do wdrażania Lean/Kaizen
- warunki sukcesu, bariery
- Magazyn 4.0 – technologie
- magazyny zautomatyzowane
- cyfrowy bliźniak logistyki magazynowej
- logistyka wewnętrzna, roboty mobilne AGV
- robotyzacja zadań we/wy w magazynach
- śledzenie asetów, analiza spaghetti
Jak zaprojektować automatyczny magazyn wysokiego składowania. Pytania i dylematy klientów.
Prelegent: Andrzej Michalski, Dyrektor Sprzedaży KARDEX Polska Sp. z o.o,
Bartosz Gajewski, Project Manager Kardex Polska Sp. z o.o
PANEL DYSKUSYJNY: Wpływ sytuacji gospodarczo-politycznej na branżę logistyczną i magazynową. Jak poradzić sobie z wyzwaniami w roku 2023?
Prelegenci:
Andrzej Hamryszczak, właściciel VCN
Dariusz Szymański, Prezes Zarządu Logisystem Sp. z o.o.
Mariusz Szymański, HIT - Kody Kreskowe Sp. J.
Moderator: Piotr Stefaniak
DZIEŃ II - 16 listopada 2022 r. (środa)
PANEL I: Pojemność magazynów a zapasy – planowanie, optymalizacja i nowoczesne narzędzia
Robotyzacja odpowiedzią na wyzwania branży logistycznej. Przykłady wdrożenia robotów w obszarach magazynów i dystrybucji.
Prelegent: Michał Furmański, kierownik sprzedaży, Segment Konsumencki i Robotyki Usługowej, ABB Sp. z o.o.
Wielkie odkrycie po audycie, czyli rewizja założeń/celów przed rozpoczęciem ich wdrażania.
Prelegent: Witold Bachaj, Starszy Konsultant Logistyczny, CEO Chaingers Sp. z o.o.
- Czym jest, a czym nie jest audyt logistyczny?
- Po co robić audyt w firmie?
- Kiedy korzystać z takiego narzędzia?
- Jak przeprowadzić audyt, by to przyniosło wymierne korzyści?
Wyzwania automatyzacji operacji w magazynie operatora logistycznego
Prelegent: Piotr Sędziak, Managing Director Orbico Supply Orbico Group
Innowacje w magazynach
Prelegent: Leszek Czyż, CEVA Logistics
Łańcuchy dostaw w neo-świecie – czy rzeczywiście czeka nas ich skrócenie?
Prelegent: PIOTR POLAK, Transport Development Manager, Europe Radial - bPost Group
SESJA DOSTAWCÓW
Prelegenci: Adam Szulc, właściciel VCN
Adam Gregorczyk, Dyrektor Marketingu , Novatel
SESJA MW MASTERMIND
MODERATOR: PIOTR SĘDZIAK, Managing Director Orbico Supply Orbico Group
- Mniej oczywiste sprawy w procesie przygotowania inwestycji?
- Kiedy automatyzacja softwarowe’owa, a kiedy hardware’owa?
- Odbiór techniczny i proces uruchomienia – dlaczego kluczowy?
- Ograniczenia automatyzacji
MODERATOR: Leszek Czyż, CEVA Logistics
- Innowacje w magazynach
MODERATOR: PIOTR POLAK, Transport Development Manager, Europe Radial - bPost Group
- zwiększenie produkcji krajowej i zatrudnienia w związku z wojną na Ukrainie
- zmniejszenie zależności od ryzykownych źródeł zaopatrzenia
- zmiana strategii lean management i just-in-time na just-in-case
- sprzedaż online / operacje transgraniczne - jak sobie z tym radzimy?
PANEL II: Motywowanie, dyscyplinowanie oraz utrzymanie pracowników niższego szczebla
Budowanie skutecznych i zmotywowanych zespołów jako element strategii przedsiębiorstwa na „niepewne czasy”.
Prelegent: Piotr Susz, EMBA
- Helicopter view. Struktura organizacyjna, podział kompetencji i ról
- Komunikacja i przepływ informacji w organizacji jako element budowania wizerunku firmy.
- System wynagrodzeń zasadniczych oparty o macierze kompetencji.
- Premiowanie
Prowadzenie trudnych rozmów i udzielanie feedbacku jako skuteczne narzędzie budujące zaufanie do przełożonego.
Prelegent: mgr Magdalena Zabłocka-Tutka, HR Business Partner, HanseYachts Sp. z o.o.
Benefity a poziom motywacji pracowników - jak skutecznie wspierać pracowników, aby ich poziom zaangażowania utrzymywał się na stabilnym poziomie.
Prelegent: mgr Magdalena Zabłocka-Tutka, HR Business Partner, HanseYachts Sp. z o.o.
Na Modern Warehouse 2022 wystąpią m.in.:
GRZECHOWIAK
Ukończył podyplomowe Studia Bezpieczeństwa Europejskiego, podyplomowe studia menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej, podyplomowe studia prawnicze w Akademii Leona Koźmińskiego, a także specjalistyczny kurs w Szkole Głównej Służby Pożarniczej oraz liczne szkolenia zagraniczne.
W ramach działalności non profit aktywnie uczestniczy w pracach w Sekcji Mechanicznych Urządzeń Zabezpieczających Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich SIMP oraz innych organizacji.
Jego specjalnością są audyty bezpieczeństwa oraz analiza podatności organizacji biznesowych na zagrożenia nietypowe (w tym hybrydowe). Od kilku lat w ramach własnej działalności RiskResponse wspiera organizacje biznesowe zarówno w zakresie zarządzania ryzykiem kontraktowym, jak i zarządzania bezpieczeństwem. Aktualnie Pełnomocnik ds. Ryzyka i Bezpieczeństwa w Taurus Ochrona.
PYDZIK
MODIVO S.A.
Piotr ukończył program Executive MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie i od kilkunastu lat zajmuje się transformacją i optymalizacją procesów logistycznych. Obok wieloletniego doświadczenia w biznesie korporacyjnym, posiada także bogatą wiedzę i doświadczenie techniczne co szczególnie ułatwia mu komunikację w ramach zespołów interdyscyplinarnych.
PIĘTAK
CBRE
Rozwija i zarządza projektami Supply Chain Advisory związanymi ze strategią łańcucha dostaw, projektowaniem sieci, oceną operacyjną i koncepcją obiektów dla klientów przemysłowych, detalicznych i logistycznych. Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu w pracy w największych światowych firmach 3PL, dobrze rozumie proces rozwoju biznesu w logistyce kontraktowej i projektowania rozwiązań oraz jest w stanie wspierać klientów, którzy poszukują nowego partnera 3PL lub chcą ocenić operacyjnie i komercyjnie wydajność obecnych.
Związany z branżą łańcucha dostaw i logistyki od blisko 20 lat, pracując po stronie producenta (Grupa Żywiec / Heineken), firm doradczych (Roland Berger / Logisys) oraz firm logistycznych (CEVA Logistics / HUB Logistics). W swoich poprzednich zadaniach współpracował z klientami z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Holandii, Wielkiej Brytanii i innych regionów.
Studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. xxx
KITA
Lider biura CMW Legal w Gdyni i Gdańsku
Doradza klientom w sprawach własności intelektualnej, w szczególności w zakresie ochrony utworów, patentów, znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych, a także świadczy pomoc prawną przy rejestracji znaków towarowych, wzorów użytkowych i patentów oraz reprezentuje klientów w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP. Występuje przed sądami powszechnymi oraz arbitrażowymi, zarówno w Polsce jak i zagranicą.
HUET-SUJECKA
CEVA Logistics
Absolwentka stosunków międzynarodowych i handlu zagranicznego na uniwersytetach w Polsce oraz w Niemczech.
HAIDUK
Przez wiele lat związany z firmą Siemens, gdzie jako Członek Zarządu i Dyrektor Sektora Industry odpowiadał za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, chemia, przemysł maszynowy, spożywczy, branża wydobywcza oraz bezpieczeństwo maszyn i linii technologicznych.
Szczególnym obszarem zainteresowania jest przygotowanie polskiego i międzynarodowego przemysłu do czwartej rewolucji przemysłowej. Uczestniczył w pracach Zespołu ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
BEDNAREK
Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne i doradcze w zakresie:
- projektowania, restrukturyzacji i wdrażania procesów oraz towarzyszących im struktur, linii technologicznych, narzędzi, wskaźników, dobrych praktyk w zakresie zarządzania procesami biznesowymi oraz produkcyjnymi w organizacjach o różnych kulturach (Europa, Ameryka Południowa. USA);
- audytów systemów jakości oraz projektowania i wdrażania systemów w oparciu o TQM i ISO w organizacjach o różnych kulturach (Europa, Ameryka Południowa);
- nadzorowania projektów międzynarodowych w roli ich dyrektora oraz eksperta organizacji rządowych i międzynarodowych (Europa, Ameryka Południowa, USA, Kanada);
- moderowanie spotkań wiodących do uzgodnień w warunkach konfliktu interesu (np. podział zadań i odpowiedzialności pomiędzy członkami Konsorcjum) (Europa, Ameryka Południowa);
- warsztatów i szkoleń w zakresie powyższych kompetencji.
Zabłocka-Tutka
Od dwóch lat współpracuje również z uczelnią WSB, oddziałem w Szczecinie, gdzie jest wykładowcą akademickim prowadzącym przedmioty z zakresu psychologii pracy, zarządzania i procesów kadrowych.
„Wierzę, że firmę tworzą ludzie, dlatego tak dużą uwagę w codziennej pracy poświęcam dbałości o pracowników i kandydatów oraz promowaniu wartości przedsiębiorstwa, jakimi są zorientowanie na człowieku, innowacyjność, wiarygodność i odpowiedzialność. Firma, którą reprezentuję, tworzy niezwykły produkt – luksusowe jachty, które są spełnieniem marzeń naszych klientów i pozwalają na bezkresną fascynację żywiołem, jakim jest woda”.
Susz
Gorczyński
Gajewski
Michalski
Vicaire
Dąbrowski
Ostojska
Od zawsze związana z marketingiem, usługami i B2B, a od kilku lat także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Choć kiedyś nie znosiła badań rynku, obecnie jest to jej konik, zwłaszcza jeśli chodzi o analizy satysfakcji i lojalności klientów. Jako orędowniczka NPS (Net Promoter Score), uważa, że utrzymanie lojalnego klienta jest ważniejsze i bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie niż pozyskiwanie nowych partnerów.
Jej misją jest uświadamianie wszystkim, że ludzi dookoła należy traktować w taki sposób, w jaki sami chcemy być traktowani. Ta złota zasada działa dobrze zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.